Přestavba na Lion....

Odpovědět
sonyr
Administrátor fóra
Příspěvky: 150
Registrován: pát 19. lis 2021 16:14:32
Bydliště: Doubrava

Přestavba na Lion....

Příspěvek od sonyr »

Zatím jen tak zhruba...

Po zhruba 60 tisících najetých na NI-CD kdy si na sebe tyto baterie určitě vydělaly, jsme se doma rozhodli investici pro přestavbu na LI-ION baterie...

Zde napíšu zhruba proč Li-ion a ne Lefepo4...

I když Lifepo4 má určitě lepší parametry než Li-ion je Li-ion určitě lepší volba pro tyto vozidla...Dále se pokusím malinko rozebrat proč...

Původní napěťová hodnota celého paku je 120V... Na těchto starých PSA modelech s sagem boxem je fakt dokonalá variabilita tohoto PC.

Původní napětí bylo něco mezi 100 - 160v

Liion 120 - 168V


Jelikož Ni-cd baterie potřebují určitý druh přebíjení kdy se hodnota napětí postupně dostane až na 160 V a poté se v klidu vrátí cca na 140 a vybíjí se až zhruba někde kolem 100V je k dispozici opravdu velká možnost použití různého druhu baterií.

A teď proč Lion a ne Lyfepo4...

Lifepo4 mají velmi malý napěťový rozptyl a tak se velmi špatně hlídá přesný stav ve kterém se nachází... To znamená není jednoduše stanoveno jestli baterie je vybitá nebo nabitá. Ano dá se měřit kolik se nabila a kolik se vybila... Má velmi plochou napěťovou křivku. Další nevýhoda je její váha na 1Kwh... Ta je podstatně větší než u lion a v neposlední řadě i velikost... Nakonec cena je o dost vyšší... Hraje pro ní jen pouze počet nabíjecích cyklů. Je opravdu velký a pokud by se dodržely všechny parametry co se tyče napětí budete řešit kde nebo spíš v kolika vozech je použijete...

Lion je lehká poměrně malá baterie která je podstatně levnější. Ano má menší počet cyklů, ale poměr cena výkon je podstatně výhodnější než lyfepo4.. Navíc má větší napěťový rozsah který se podstatně lépe hlídá než lifepo4.

Pro nás přestavba na li-ion znamenala zvýšení více jak dvakrát dojezd a ztráta váhy o polovinu o proti Ni-cd...

Prostor pro dotazy určitě bude :-)
Odpovědět

Zpět na „Citroen saxo Peugeot 106“