Jedná se o louhovou baterii které je navíc kapalinou chlazená. Tím se odlišuje od klasické NI-CD baterie...
Nové baterie by se měli s kapacitou pohybovat někde kolem 110Ah.
Nabíjení této baterie elektromobil PSA provádí následujícím způsobem...
Při klasickém nabíjení (20A) dosáhne napětí kolem 8V na článek (záleží na teplotě článku) poté klesne nabíjecí proud na (5A)a tímto proudem znovu dotáhne napětí na 8V na článek..
Proto není tak úplně jednoduché v domácích podmínkách (na stole) změřit kapacitu tohoto článku...
Já osobně provádím měření následovně..
Nabíjím samostatně článek cca 9A až do konečného napětí 8v. Následně digitálním měřidlem vybíjím až na napětí 4,9V... Naměřená kapacita se pohybuje někde kolem 90 - 102 Ah. Jelikož to není kompletní cykl tak je patrné že článek je ještě v dobré kondici... Takto je potřeba vyzkoušet (změřit) všechny články v elektromobilu aby se zjistilo v jakém stavu jsou... Popřípadě slabší články vyměnit... Vždy je potřeba měnit články ve stejném stavu (vybité a nebo nabité). V případě testu všech baterií je výhoda, když u všech bylo vybíjení zastaveno na stejném napětí to jest 4.9V
Test baterie saft 6V100Ah
Re: Test baterie saft 6V100Ah
Exel tabulka pro výpočet vadných kusů
Re: Test baterie saft 6V100Ah
jakým proudem články při testování vybíjíš?