Přestavba na li-ino zkušenosti
Napsal: sob 05. bře 2022 9:53:29
Chtěl bych se zde postupně vyjadřovat ke zkušenostem z provozu na li-ion.
První sezónu jsme ošidili přes zimu. Jedná se o výhřev baterií, které jsem chtěl dodělávat časem. Z pravidle jsem ale zjistil že pokud máte doma vyhřívanou garáž není výhřev bezpodmínečně nutný a to z následujících zkušeností... Baterie mají velkou hustotu a proto celkem statečně drží teplotu. Jde o to že pokud stráví den 24h mimo garáž vrací se většinou domu a nejnižší teplotu jsem viděl někde kolem 7,5°C. BMS má monitoring teploty.
Jde tedy o to že jezdíme na směny a auto je převážně tak tři dny doma (Ráno jede do školy a zpět) tak se baterie dostanou minimálně na 10-15 stupňů a to už nabíjíme bez problémů. Při nabíjení se dostane teplota tak na 20. Zapomněl jsem podotknout že jsem ubral pro jistotu rekuperaci! Takže první zima nepřerušený provoz!!!
První sezónu jsme ošidili přes zimu. Jedná se o výhřev baterií, které jsem chtěl dodělávat časem. Z pravidle jsem ale zjistil že pokud máte doma vyhřívanou garáž není výhřev bezpodmínečně nutný a to z následujících zkušeností... Baterie mají velkou hustotu a proto celkem statečně drží teplotu. Jde o to že pokud stráví den 24h mimo garáž vrací se většinou domu a nejnižší teplotu jsem viděl někde kolem 7,5°C. BMS má monitoring teploty.
Jde tedy o to že jezdíme na směny a auto je převážně tak tři dny doma (Ráno jede do školy a zpět) tak se baterie dostanou minimálně na 10-15 stupňů a to už nabíjíme bez problémů. Při nabíjení se dostane teplota tak na 20. Zapomněl jsem podotknout že jsem ubral pro jistotu rekuperaci! Takže první zima nepřerušený provoz!!!