Proč jsem si pořídil první elektromobil?
Napsal: sob 27. lis 2021 5:29:11
Již při plánování novostavby jsem přemýšlel o zřízení FVE na střechu domu. Po opravdu složitém úředním šimlu jsem pomocí firmy, která prováděla instalaci FVE panelů, docílil instalace kompletní fotovoltaické elektrárny o celkovém výkonu 15,01 kWp. Samozřejmě jsem vše zařídil tak, abych co nejvíce vyrobené energie využil v rodinném domě, například pro ohřev TUV a akumulaci otopné vody. Zvykli jsme si na denní režim, kdy pouštět pračku, myčku a všechny běžné spotřebiče nacházející se v rodinném domě. Avšak instalovaný výkon od jara do podzimu prakticky nešel využít.
Neustále jsem přemýšlel, jak přebytečnou energii využít. Až jednou jsem na rodinné dovolené potkal Peugeot 106 s nápisy Electrique. Od té doby jsem ve svém volném čase nedělal nic jiného než hledal na internetu podrobnosti o tom, kdy a kdo a jak vyráběli tento malý elektromobil. Zjistil jsem samozřejmě, že není sám a již jeho předchůdci jako Citroen AX byly také vyráběny s čistě elektrickým pohonem. Následovaly Citroen Saxo, Berlingo, Peugeot 106, Partner atd.
Já jsem měl jasnou vizi: jezdit na FVE! Bohužel a zřejmě kvůli vysoké pořizovací ceně něco kolem 750 tisíc a dalších 450 tisíc byla dotace od státu (aspoň takovou mám informaci) si tyto elektrická vozidla pořizovali nejvíce firmy, které se motaly kolem energetiky, takže to byla služební vozidla. A tak tedy většina byla dvoumístná a třídveřová, ale byly i čtyřmístné a Berlingo nebo Partner pětimístné! Jelikož jsme v tu dobu byli už tříčlenná rodina, tak představa o třídveřovém autě, jak budeme upínat dítě do sedačky a cpát se z předních dveří dozadu rozhodně nepřipadala v úvahu. Takže moje podmínka byla sehnat pětidvéřové Saxo nebo Peugeot 106. Musím uznat, že to byl nadlidský úkol. Buď byla cena nesmyslná nebo měli už velký nájezd a třeba i poruchu.
Až jednou jsem narazil na inzerát z Rakouska o prodeji Saxa s velmi malým nájezdem (do 20 tisíc) v pětimístné verzi za zajímavou cenu. Neváhal jsem a pomocí kolegy z práce jsme rychle dohodli návštěvu. Bylo to bohužel až u italských hranic a tak jsem jel rovnou i s platem. Tenkrát si samozřejmě ještě všichni mohli nechat zdát o nabíjecích stanicích a tak tedy plato byla jediná možnost.
Nebudu to protahovat. Přivezli jsme si domů Saxo, které bylo do provozu uvedeno v roce 2005 a tím začala naše emobilita čistě na FVE.
Neustále jsem přemýšlel, jak přebytečnou energii využít. Až jednou jsem na rodinné dovolené potkal Peugeot 106 s nápisy Electrique. Od té doby jsem ve svém volném čase nedělal nic jiného než hledal na internetu podrobnosti o tom, kdy a kdo a jak vyráběli tento malý elektromobil. Zjistil jsem samozřejmě, že není sám a již jeho předchůdci jako Citroen AX byly také vyráběny s čistě elektrickým pohonem. Následovaly Citroen Saxo, Berlingo, Peugeot 106, Partner atd.
Já jsem měl jasnou vizi: jezdit na FVE! Bohužel a zřejmě kvůli vysoké pořizovací ceně něco kolem 750 tisíc a dalších 450 tisíc byla dotace od státu (aspoň takovou mám informaci) si tyto elektrická vozidla pořizovali nejvíce firmy, které se motaly kolem energetiky, takže to byla služební vozidla. A tak tedy většina byla dvoumístná a třídveřová, ale byly i čtyřmístné a Berlingo nebo Partner pětimístné! Jelikož jsme v tu dobu byli už tříčlenná rodina, tak představa o třídveřovém autě, jak budeme upínat dítě do sedačky a cpát se z předních dveří dozadu rozhodně nepřipadala v úvahu. Takže moje podmínka byla sehnat pětidvéřové Saxo nebo Peugeot 106. Musím uznat, že to byl nadlidský úkol. Buď byla cena nesmyslná nebo měli už velký nájezd a třeba i poruchu.
Až jednou jsem narazil na inzerát z Rakouska o prodeji Saxa s velmi malým nájezdem (do 20 tisíc) v pětimístné verzi za zajímavou cenu. Neváhal jsem a pomocí kolegy z práce jsme rychle dohodli návštěvu. Bylo to bohužel až u italských hranic a tak jsem jel rovnou i s platem. Tenkrát si samozřejmě ještě všichni mohli nechat zdát o nabíjecích stanicích a tak tedy plato byla jediná možnost.
Nebudu to protahovat. Přivezli jsme si domů Saxo, které bylo do provozu uvedeno v roce 2005 a tím začala naše emobilita čistě na FVE.