Spustil jsem svou novou elektrárnu Solax a co dál?

Odpovědět
sonyr
Administrátor fóra
Příspěvky: 150
Registrován: pát 19. lis 2021 16:14:32
Bydliště: Doubrava

Spustil jsem svou novou elektrárnu Solax a co dál?

Příspěvek od sonyr »

Pokud váš příspěvek začíná: Mám nově FVE, jsem začátečník, nebo mám elektrárnu krátce, tak zde najdete odpovědi na otázky s tím spojené.
Předpokládejme, že elektroměr ještě nemáte vyměněný za nový tzv. čtyř kvadrantní, tj provozujete FVE ihned po instalaci.

1. opište nebo vyfoťte si stav fakturačního elektroměru, všech počítadel (čísel co se tam mění). V registru 2.8.0 jsou z pravidla přetoky, měla by tam být z výroby jednička. Foťte to pár dní zasebou, abyste si potvrdili, že elektrárna nepouští do sítě jednotky či desítky kWh denně.

3. Aplikace Solax Cloud je prima na sledování dlouhodobých trendů, ale moc prima na okamžité hodnoty není, protože data se do cloudu posílají 1x za 5 minut a jedná se o aktuální hodnotu, která tam už za vteřinu není. Tedy budete zděšeni, že do sítě jde 2000W a to přitom jen vypla rychlovarka a na 1s tam opravdu šlo 2kW. To nevadí, takto hybridní FVE funguje a je to OK.

5. Pokud chcete zapnout nebo vypnout přetoky, tak v menu Setting/Advanced/Export Control (v CZ Nastavení/Pokročilé/Řízení exportu) je hodnota ve W. Pro zakázání 0, pro povolení hodnota dle smlouvy s distribuční společností mínus 5%. Heslo viz bod 99.

6. Neměňte nastavení pokud nevíte co dělají. Hodnota Safety (Bezpečnost) má být na Czech_2022_1, Phase Unbalanced na Enable (Povolit).

7. Pokud máte v domě zapojený backup, zjistěte jak funguje, jak je to s přepínači v rozvaděči. Až přijde výpadek, abyste věděli, že to má či nemá fungovat. Obecně je velmi vhodné, aby byl rozvaděč popsaný a vy jste uměli FVE vypnout a zapnout. Pokud vám to instalační firma neukázala, chtějte to po ní.