Peugeot 106 začínající elektromobilista

Odpovědět
Jan David
Příspěvky: 5
Registrován: ned 17. črc 2022 8:08:28

Peugeot 106 začínající elektromobilista

Příspěvek od Jan David »

Zdravím skupinu
Vždy mě tema elektromobil zajimal. Cca před rokem jsem dostal možnost koupit přes inzerat starší ojetý elektromobil. Peugeot 106
Auto bylo bez baterie, což byla promě šance, že na něj budu mit finance. Na baterie už bohužel finance nebyly. Auto jsme přivezli na odtahové službě domu. Jako první jsem na auto priojil staré odepsané li-ion 18650 članky z notebooků. Bylo to 30S4P auto naběhlo ujelo cca 2metry. Měl jsem stoho radost že je vše v pořádku a mužu se pustit do stavby pořadné baterie.
Začalo hledaní AliExpress, bazoš, inzeraty, Facebooku. Podařilo se sehnat jednu stejnou serii članku typu (18650) 1900mAh bylo jich cca 36400ks. Nejlepší kousky jem si nechal pro auto.
Baterie je postavena jako 40S90P s kapacitou 170Ah využití mam nastaveno na 150Ah (pro bezpečnost a delší životnost) nepouživam spodní a horní napětí akumulátoru.
Bms jsem použil z Aliexpress jsou to dva nezavislé moduly 24S co se schazeji uprostred baterioveho paku na společnych člancich tak se muže probalancovat kompletnich 40S. Balanční proudy jsou 4A žadne jiné ochrany BMS nemá, je to jen takový bateriový eqalizer.
Baterie je postavena v originálním bateriovem boxu peugeot zadni-predni-kapota.
Dale se udelalo vše co bylo v silach aby auto vydrželo co nejdéle. Prahy podvozek osetřit. Zalatat drobné diry co se na autě z roku 1999 vždy najdou. Popravit lak po tmelení. Tak njak co bylo třeba....
Teď ktomu jak to jezdí.
Maximalní rychlost je 95kmh ještě by chtělo jet vic motor má nominalch 11Kw
Při sešlápnutí na podlahu do něj teče 205A počitejme 200A napětí 160V. Vychází 32kw vykonu. Li-ion članky jsou velice tvrdé, motor dostává pořadně nabudku. :D palubní pocitač nepustí vic jak 200A proudu a při dosažení 95kmh omezí proud. V mem připadě stim nic neudelam mam starou verzi jednotky nejde měnit max rychlost. Kdyby nekdo poradil budu jen rad. 8-)
Dale jsem tam chtel pro dobry pocit předělat brzdy na sportovní vzduchem chlazené koutouče a lepší brzdiče. Nakoupil jsem brembo kotouče na 106ku. Nesedlo to v budoucnu tam dam asi brzdy z 206 ale bude to na dyl...
Koupil jsem i tuning světla s led diodama. Ruzné tuning doplňky. Reproduktory musim vymyslet jak udelat. (Predstava je že tapiserinky potahnu laminatem).
Mam hodně představ ke vsemu se časem dopracuji. :)
Přílohy
20220522_165904.jpg
20220522_165904.jpg (7.14 MiB) Zobrazeno 131405 x
20220222_161406.jpg
20220222_161406.jpg (5.04 MiB) Zobrazeno 131405 x
20211118_145755.jpg
20211118_145755.jpg (5.05 MiB) Zobrazeno 131405 x
sonyr
Administrátor fóra
Příspěvky: 150
Registrován: pát 19. lis 2021 16:14:32
Bydliště: Doubrava

Re: Peugeot 106 začínající elektromobilista

Příspěvek od sonyr »

Ahoj.. Super představení... Děkuji

Co se týče jednotky. Myslím že přes ceckeles jde upravovat rychlost vždy? Nebo se pletu? Každopádně jak plyne čas zjistili jsme že nejslabší článek je právě elektromotor... Nelze prakticky repasovat a je celkem náchylný. Při vyšších otáčkách mi bylo vysvětleno vzniká jakési nežádoucí magnetické pole které vytváří napětí a to vede k nadměrnému zahřívání. Osobně jsem neměl nikdy možnost nijak ověřit... S naším saxem jezdí v 95% manželka (nechce mi to půjčovat) Já jen provádím údržbu... a tak se pohybuje rychlost někde kolem 70 km/h. Někdy to protáhnu po dálnici na Liberec (docela kopce) ale jinak má v podstatě příměstský a městský provoz.

Děsí mě počet článků :-D... Já mam li-ion 50ah 40S3 jestli jsem to správně napsal... Takže mam kapacitu cca 150ah. ohybujeme se v napětí 135-163 takže také využíváme menší kapacitu... Ale bez problému 150km najedeme...

Bms mam bohužel 20s takže 2x bms a nejsou propojeny... Navíc nějak špatně balancují takže je tam mam vlastně jen pro parádu... Zvedl jsem balancování nad mez kterou se pohybujeme protože spíš články rozhazovala než aby je balancovala. Nechápu. Manuálně jsem všechny články srovnal na rozdíl 0,002(v klidu) a teď tomu bude zhruba rok co jsem to udělal a největší rozdíl článků kolem horní hranice to jest 4,05 je rozdíl všech 40 článku 0,015 a jednotlivé aku paky asi 0,5V... Stejně někde na podzim chci vizuálně zkontrolovat stav článků a tak je zase manuálně srovnám... Co máš za ty bmsky? Fungují dobře?
Jan David
Příspěvky: 5
Registrován: ned 17. črc 2022 8:08:28

Re: Peugeot 106 začínající elektromobilista

Příspěvek od Jan David »

BMS mam s AliExpress slouzi jako batery eqalkzer. Balancní proud 4A. Jsou to dvě nezavisle jednotky 24S
Dohromady 48S ktere se schazeji pres 4članky timpadem se srovnavaji bateriove boxy mezi sebou. Myslim ze by ti to taky tak fungovalo s libovolnymi BMS. Jen je to tahaní spoustu kabliku pres bateriove boxy. V apce pres mobil nastavim prvni jednotku pak druhou. A už nato vic nesaham, jednou za fyden zkontroluji pres apku. Mam tam cca 40mv. Rozdily ;)
Přílohy
20220717_234631.jpg
20220717_234631.jpg (6.64 MiB) Zobrazeno 131370 x
20220717_223954.jpg
20220717_223954.jpg (6.85 MiB) Zobrazeno 131370 x
20220714_084758.jpg
20220714_084758.jpg (5.88 MiB) Zobrazeno 131370 x
Odpovědět

Zpět na „Představení nového člena fora“